1. Her zaman yalnız başınıza çalışın. Aksi taktirde konsantrasyonunuz bozulacak, bir süre sonra yanınızdakiler "bu senin bildiğin tek parçamı? Bugün aynı parçayı belki otuzuncu kezdir çalıyorsun" gibi yorumlar yapmaya başlayacaktır. Eğer odada bir başkası varsa sizin yaptığınız "pratik yapmak" değil sadece "çalmak" olacaktır.Her iki kelime aynı fonksiyonu tanımlıyor gibi gözükse de aslında tamamen farklıdır. Pratik yapmak bilgiyle beyni besleyen oldukça yoğun bir süreçtir. Bu, çok zaman harcandıktan sonra bilinç altına yerleşmiş olur ve Kraliyet Festival Salon'unda 3000 kişi önünde ya da evde ailenizin önünde olsanız bile icranız esasında bir hatırlama sürecidir.
2. Pratik yaptığınız oda sessiz, ılık ve iyi havalandırılmış olmalıdır. Soğuk ve havasız ortamlarda konsantre olunacak süre oldukça azdır.
3. Pratik yapmaya başlamadan önce gitarınızın doğru akortta olup olmadığını kontrol edin.
4. Kendinizi her zaman pratik yapma amacınıza yönlendirin. Bu amaç belli bir çalışmayı ya da alıştırmayı öğrenmek ve ya bir parçanın zor bölümünü düzenlemek olabilir. Etrafınızda tembel tembel dolanan insanların çalışmanızı bölüp sorun çıkarmalarına izin vermeyin. Pratik yapmak için günde en fazla yarım saat ayırabiliyor bile olsanız, gerektiği şekilde konsantre olduğunuz taktirde bu kadar süre içinde bile inanılmaz başarılar elde edebilirsiniz.
5. Bir seferde bir saatten fazla çalışmayın. Biliyorum ki her şey yolunda giderken gitarı bırakmak zordur, fakat inanmalısınız ki on dakikalık ara bile konsantrasyonunuzu yeniden toplamanıza yardım eder. Bilimsel olarak ta kanıtlandığı gibi insan beyni bir konu üzerine birkaç dakikadan fazla odaklanamaz, konsantrasyon dağılmaya başlar. Alıştırma yapılarak bu süre 45 dakikaya ve hatta bir saate çıkarılabilir, fakat bu süre sonunda konsantrasyon süresi giderek aşağılara düşer. Bu yüzden bu süreyi artırmak tehlikelidir,aksi taktirde dikkatimiz dağılmaya başlar. Yorgun olduğumuzda yaptığınız teknik ve müzikal hatalar artar ve bu hataları yok etmek haftalar hatta aylar alabilir.
6. Bir pratik yapma oturumuna çok fazla malzeme doldurmaya çalışmayın. Oturumunuzun bir kısmını teknik çalışmalara (diziler,alıştırmalar...vb) ve bir kısmı da özel bir parçayı çalışmayı içerecek şekilde zamanınızı ayarlayın. Az miktarda bir şeyi iyi yapmak tamamını kötü yapmaktan daha iyidir.
7. Çalışınızı sürekli olarak dikkatle dinleyin. Amacınız notaları kesmeksizin dolu, sıcak, ve net bir ses olmalıdır.Acele etmeyin , başlangıçta her şeyi yavaş yavaş uygulamaya koyun. Düşük hızda iken notaları rahat çalabildiğinizi hissediyorsanız temponuzu biraz artırabilirsiniz. Bir parçayı daha başlangıçta hızlı çalmaya çalışmak ilerlemeyi engeller.Bu durumda yapmış olduğunuz, hataları pratik
yapmaktır ve uzun süreli çalışlar bunu daha kötü hale getirir.
8. Bir parçaya hazırlanıp onu doğru hızda çalıyor olduğunuzda duraksamaktan veya yanlışlıkla başka bir nota ve ya nota grubu atlamaktan korkmayın. Büyük teknik problemlerin daha önceden belirlenip üzerinde çalışılması gerekir, fakat insanlar mükemmel varlıklar değillerdir hatalar her zaman ortaya çıkabilir. Bu nedenle hatalarınızın üzerine gitmekten korkmayın, çünkü müzikte işlenebilecek en büyük suç ritmi ya da akıcılığı bozmaktır.
9. Kabiliyetinizi aşan bir parçayı çalmaya uğraşmayın. Böyle parçaları herhangi bir şekilde duyup kendi kendinize pratik yapmaya çalışabilirsiniz. Fakat bu parçaları gelecekte başvurmak üzere şimdilik rafa kaldırmanız da bir sakınca yoktur. Kendinize bir pratik yapma çizelgesi hazırlayın. Bu çizelge basit parçalardan zor olanlara doğru sıralanmalıdır.
10. Gitar oldukça yaygın kullanılan bir enstrümandır.Bu nedenle gitarla ilgilenen insanlar arasına girdiğinizde onlarla birlikte çalışın, repertuarınızı paylaşın hatta düet bile yapabilirsiniz. Gitaristler ritm ve tempoda diğer müzisyenlere göre daha serbest hareket etmek isterler (genelde bilinç altı olarak). Bu durumu birlikte yapacağınız çalışmalarla düzeltebilirsiniz.
Categories:
gitar,
icra,
john millenes