Facebook

Saygı Duruşu

Caz Müzik-Armonik Oluşum

“Caz Müziği”, çok sesli bir müzik türüdür. Bu çok sesliliğini de genellikle“homofoni” (armoni, akorsal yapı, dikey çokseslilik)kullanarak gerçekleştirir. Özel örnekler de modal dizilerin kullanımı ve “polifoni” (kontrpuan, poli-melodik yapı,yatay çok seslilik) de cazın kullandığı müzikal unsurlardandır.“Caz Müziği”nin armonisi, büyük ölçüde “Avrupa Müziğinin armonisinden yola çıkılarak oluşturulmuştur.
“Avrupa Müziği ” nde bilinen fonksiyonel yaklaşım, “Caz Müziği”nde de kendini göstermektedir. Fonksiyonel anlamda yine “Batı Müziği”nde bilinen “Tonic” (Tonik: Tonal Müzikte I. Derece fonksiyonu), “Sub-Dominant” (Alt-Dominant: IV. Derece fonksiyonu) ve“Dominant” (V. Derece fonksiyonu) gibi temel fonksiyon kavramları cazda da kullanılmakla birlikte kendine özgü olan çeşitli “Alteration”lar 20(değişiklik) da kullanmıştır. Bu anlamıyla “Caz Armonisi” oldukça zengindir.Bu zenginlikle birlikte “Caz Müziği”, ses isimlendirmesini kendinden çok önceki dönemlerde, bugün genel anlamda müziğin kullandığı“Solmisation”(Solmileme, “BatıMüziği”nde de kullanılan do, re, mi, seslerinin ve isimlerinin kullanıldığı sistem) sisteminden önce bile kullanı
lan, özellikle amatör müzisyenlerin yetiştirilmesinde, usta-çırak ilişkili eğitim sistemlerinde de kullanıldığı gibi aşağıdaki tabloda gösterilen harf sistemini benimsemiştir.


La--------A
Si--------B
Do--------C
Re--------D
Mi--------E
Fa--------F
Sol-------G



Caz armonisinin kullandığı akor yapıları ve şifreleme sistemi, harfler ve rakamlardan oluşan oldukça karmaşık bir sisteme sahiptir.












































“Caz Armonisi” akor sistemi